Tapetoinnin valmistelut

Ennen kuin aloitat tapetoinnin, on muutama asia jotka tulee ottaa huomioon, jotta lopputulos olisi mahdollisimman hyvä

Tarkasta ensimmäiseksi

että olet saanut oikean tapetin ja oikean rullamäärän. Tarkista myös että jokainen tapetti on samaa painoserää. Esimerkissä on In Bloom tapetin numero 7234 ja painosnumero on 180824

Etiketti_54f510d.jpg

Jos havaitset tapetissa jotain virhettä tai tapetti ei vastaa tilaamaasi, ota yhteyttä meihin! Tapetti katsotaan hyväksytyksi, kun tapetit on kiinnitetty. Huomioi, että etenkin paperitapetti on yksilöllinen tuote, jonka painojäljessä on aina pieniä ominaisia piirteitä

Huoneen valmistelu ennen tapetointia

Kuten kaikkien sisustöiden kanssa, esivalmistelut ovat tärkeitä. Ennen tapetointia kannattaa tarkistaa seinän ja alustan kunto. Perussääntö on, että tapetoitava alusta on tasavärinen, sileä, kuiva, puhdas ja hieman imevä

Aloita katkaisemalla huoneesta sähköt. Poista kehykset pistorasioiden ja valokatkaisimien ympäriltä. Irrota mielellään myös listat. Listat on helpompi kiinnittää takaisin tapetoinnin jälkeen, kun merkitset niiden takapuolelle oikean paikan. Irrota seiniltä myös taulukoukut, verhotangot ja muut vastaavat.

Suojaa ainakin lattia suojapaperilla tai huovalla. Näin vältyt mahdollisilta vahingoilta lattiassa'

Vanhan tapetin päälle tapetointi

Vanhan tapetin päälle tapetointia emme yleensä suosittele. Koska on aina riski miten vanha tapetti on kiinni alustassa ja jos kiinnität vaikka kuitutapetin vanhan paperitapetin päälle, niin on suuri riski että uuden tapetin liima irrottaa vanhan tapetin ja molemmat voivat irrota.

Perussääntö on, että poista aina vanhat tapetit. Lue lisää tapetinpoistosta. Tapetin poiston jälkeen hio epätasaisuudet hiomapaperilla, tasoita kaikki kolot ja kohoumat niin että seinä tuntuu tasaiselta.

Aina ennen kuitutapetin asennusta pohjamaalaa alusta tapettipohjamaalilla. Käytä tähän tarkoitukseen soveltuvaa tapettipohjamaalia.

Tapetointi eri pinnoille

Lasikuitutapetti

Lasikuitutapetin päälle ei voi suoraan tapetoida joten ykkösvaihtoehto on aina

  • Poista lasikuitutapetti kokonaan seinästä, jonka jälkeen tee tarvittavat tasoitustyöt

Jos vanha lasikuitutapetti on kunnolla kiinni ja päätät jättää sen alle niin

  • Pese seinä maalipesulla, huuhtele vedellä ja anna kuivua
  • Ylitasoitasoita seinä seinätasoitteella. Hio tasoite ja siivoa pölyt tai
  • Käytä tasoitetapettia, jonka voit kiinnittää puhtaalle hyvin kiinni olevalle lasikuitutapetille. Lue lisää tasoitetapetista

Huomio kuitenkin jos tapetin alla on pohjamaalaamaton kipsoniittilevy, se saattaa vahingoittua tapetin poistosta

Maalattu pinta

Jos vanha maali on hyvin kiinni alustassa niin pese seinä maalipesulla, huuhtele ja anna kuivua. Tasoita tarvittaessa, hio ja siivoa pölyt koko seinältä ennen tapetoinnin aloittamista. Tarkista vielä että maalipinta on kiinni seinässä.

Betoni ja puhtaat pinnat

Aloita pohjatyöt poistamalla irtonainen aines sekä tasoittamalla epätasaisuudet ja saumat. Ylitasoita ja hio sitten koko pinta. Siivoa pölyt ja esikäsittele seinä tapettiliimalla pakkauksen ohjeiden mukaan.

Kipsilevy

Tasoita ensin mahdolliset reiät nauloista ja ruuveista. Tasoita myös levyjen saumat saumanauhalla Parhaan lopputuloksen saat ylitasoittamalla koko seinä. Hio sitten pinnat, siivoa pölyt. Ellet ylitasoita niin ainakin Pohjamaalaa koko seinä tapettipohjamaalilla.

Mitä työvälineitä tarvitaan?

Tyovalineet_f84dcdf.jpg



Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 27.4.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Turun Tapetti ja Matto Oy / Perinnetapetit
Orikedonkatu 2
20380 Turku

0400789280
info@perinnetapetit.fi
perinnetapetit.fi
0141928-4

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6), jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, mobiilimaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut. Mikäli tulee kysyttävää maskupalvelusta, heidän asiakaspalvelu auttaa:

    Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Checkoutin maksuehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Perinnetapetit yleiset ehdot.

      Lokakuun alussa 05.10 Checkout Finland poistuu ja tilalle tulee Paytrail

      Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

      Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
      Innova 2
      Lutakonaukio 7
      40100 Jyväskylä

      www.paytrail.com

      Tilaus- ja maksuvahvistus

      Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

      Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

      Turun Tapetti ja Matto Oy / Perinnetapetit
      Orikedonkatu 2
      20380 Turku

      0400789280
      info@perinnetapetit.fi
      perinnetapetit.fi
      0141928-4

      Toimitustavat ja -kulut

      Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

      Toimitusaika

      Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

      Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

      Palautusehdot

      Peruuttamisoikeus

      Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

      Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

      Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä. Asiakas maksaa palautusrahdin itse

      Peruuttamisen vaikutukset

      Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

      Asiakas maksaa palautusrahdin itse. 

      Asiakkaan omien mittojen mukaan tehdyillä tai leikatuilla matoilla ei ole palautusoikeutta. Tämä koskee kaikkia mm Kaikkia mittamattoja jotka leikkaamme ja valmistamme räätälöitynä mittatilaustyönä asikkaalle. Näitä mattoja ovat mm käytävä, sisal, mellon, kura- termo- ja neulehuopa ja kokolattiamatot.

      Ylimääräisiksi jääneitä tapettirullia emme hyvitä. Ota yhteyttä niin autamme tarvittaessa menekin laskennassa.

      Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton. Tapettirullien läpinäkyviä muovikelmuja ei saa avata. Värisävyt tulee tarkastaa ennen avaamista. Tarkista tuote päälisin puolin heti vaikka et heti asentaisikaan tuotetta. Tapetit tulee tarkistaa myös vuotien leikkausvaiheessa valmistusvirheiden varalta. Tapetoitaessa tapettia seinään, hyväksytään samalla tapetin laatu ja oikeellisuus.

      Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

      Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

      Lunastamaton paketti

      Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

      Ongelmatilanteet

      Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

      Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaus, mikäli verkkokaupassamme on ollut selkeä virhe hintatiedoissa (esim. tuotteen hinta on merkitty huomattavasti alhaisemmaksi tai korkeammaksi tai jos hinnaksi on merkitty 0 €). Edellä mainituissa tapauksissa olemme viipymättä yhteydessä sinuun ja kerromme virheellisestä hinnasta