Paperitapetin asennus Borås

Paperitapetti luo viihtyisän ja kodikkaan tunnelman. Paperilaatu on mukautuva ja joustava ja se peittää alustan hyvin. Jotkut tapetit asennetaan limisaumoin, toiset puskusaumoin. Lue huolellisesti tapettien mukana seuraavat ohjeet. Ne sisältävät myös tietoa kuvioiden kohdistuksesta ja suositellusta liimasta.

Vuotien katkaisu

  1. Tarkasta sävyerojen välttämiseksi, että kaikissa rullissa on sama eränumero. Tarkasta myös kiinnitetäänkö tapetti pusku- vai limisaumoin.
  2. Mittaa seinän korkeus ja lisää 2-3 cm ylä- ja alapäähän. Ota huomioon kuviokohdistus.
  3. Leikkaa 5-10 vuotaa kerralla. Käytä terävää tapettilinjeriä (teräsreunalla) ja tapettiveistä, jossa on partaterä.
  4. Piirrä leikattujen vuotien takapuolelle yläpäähän osoittava nuoli, jotta tapetti tulee oikeaan asentoon.

Liimaa vuodat

  1. Levitä vuodat taustapuoli ylöspäin tapetointipöydälle niin, että ylimmän vuodan reuna on pöydän reunan tasalla ja alemmat hieman siirtyneinä. Näin estät liiman leviämisen pöydälle ja siten tapetin etupuolelle. Päissä voit käyttää pieniä peitepaloja suojana liimalta.
  2. Levitä liima tasaisesti koko vuodalle. Aloita keskeltä ja levitä reunoja kohti. Älä pihistele.

  1. Taita ylin vuota keskelle, ¾ yläreunasta ja loput alareunasta. Siirrä sivuun. Liimaa useita vuotia samalla tavoin.
  2. Anna vuotien levätä ja turvota vähintään 10 minuutin ajan tai kunnes ne ovat kunnolla vettyneet. Pyyhi liima etupuolelta mahdollisimman pian puhtaalla märällä sienellä. Älä hiero vaan käytä reilusti vettä.

Asennus

  1. Aloita ikkunan vierestä, mieluiten lähinnä etelää olevan, jolloin vältät varjot saumojen kohdalla. Kiinnitä luoti vuodan leveyden päähän ikkunasta tai nurkasta,
  2. Taita auki vuodan yläosa ja kiinnitä niin, että sitä menee muutama sentti kattolistan päälle. Varmista, että vuota on aivan pystysuorassa, koska se ohjaa seuraavaa vuotaa jne.
  3. Laske vuodan alaosa alas, kiinnitä seinään.

  1. Harjaa vuota kiinni tapettiharjalla. Aloita keskeltä ja etene reunoja kohti. Paina tapetti kunnolla kiinni listojen ja jalkalistojen kohdalta.

  1. Leikkaa ylimäärä terävällä tapettiveitsellä. Pyyhi liima listoista jne. märällä sienellä.
  2. Jos tapetti asennetaan puskusaumoin, varmista että se tarttuu alustaan reunoja myöten.
  3. Jos tapetti asennetaan limisaumoin, kiinnitä seuraava vuota noin 2-3 mm edellisen vuodan päälle.
  4. Pyyhi liima tapetista märällä sienellä. Älä hiero.
  5. Toista kohdat 2-5.

Ulkokulma

  1. Mittaa etäisyys "viimeisestä" vuodanreunasta nurkkaan. Lisää mittaan noin 20 mm ja halkaise valmis vuota tämän levyiseksi. Leikkaa viillot ylä- ja alareunaan, niin että voit muotoilla tapetin nurkan ympärille.
  2. Ota nyt halkaistun vuodan toinen osa ja kiinnitä se noin 10–15 mm limityksellä edellisen perään. (koskee myös kuviokohdistettavaa tapettia.)
  3. Jätä tapetti 5 mm päähän kulmasta, jotta se ei repeä, jos jokin osuu kulmaan.

Sisäkulma

  1. Mittaa ensin etäisyys ja lisää 10 mm. Halkaise vuota tämän levyiseksi ja kiinnitä kulman ympäri.
  2. Kiinnitä halkaistun vuoden toinen osa niin, että se yltää nurkkaan saakka. Tarkasta luodilla, että se on pystysuorassa.
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 27.4.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Perinnetapetit
Orikedonkatu 2
20380 Turku

0400789280
info@perinnetapetit.fi
perinnetapetit.fi
0141928-4

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6), jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, mobiilimaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut. Mikäli tulee kysyttävää maskupalvelusta, heidän asiakaspalvelu auttaa:

    Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Checkoutin maksuehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Perinnetapetit yleiset ehdot.

      Lokakuun alussa 05.10 Checkout Finland poistuu ja tilalle tulee Paytrail

      Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

      Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
      Innova 2
      Lutakonaukio 7
      40100 Jyväskylä

      www.paytrail.com

      Tilaus- ja maksuvahvistus

      Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

      Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

      Perinnetapetit
      Orikedonkatu 2
      20380 Turku

      0400789280
      info@perinnetapetit.fi
      perinnetapetit.fi
      0141928-4

      Toimitustavat ja -kulut

      Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

      Toimitusaika

      Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

      Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

      Palautusehdot

      Peruuttamisoikeus

      Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

      Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

      Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä. Asiakas maksaa palautusrahdin itse

      Peruuttamisen vaikutukset

      Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

      Asiakas maksaa palautusrahdin itse. 

      Asiakkaan omien mittojen mukaan tehdyillä tai leikatuilla matoilla ei ole palautusoikeutta. Tämä koskee kaikkia mm Kaikkia mittamattoja jotka leikkaamme ja valmistamme räätälöitynä mittatilaustyönä asikkaalle. Näitä mattoja ovat mm käytävä, sisal, mellon, kura- termo- ja neulehuopa ja kokolattiamatot.

      Ylimääräisiksi jääneitä tapettirullia emme hyvitä. Ota yhteyttä niin autamme tarvittaessa menekin laskennassa.

      Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton. Tapettirullien läpinäkyviä muovikelmuja ei saa avata. Värisävyt tulee tarkastaa ennen avaamista. Tarkista tuote päälisin puolin heti vaikka et heti asentaisikaan tuotetta. Tapetit tulee tarkistaa myös vuotien leikkausvaiheessa valmistusvirheiden varalta. Tapetoitaessa tapettia seinään, hyväksytään samalla tapetin laatu ja oikeellisuus.

      Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

      Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

      Lunastamaton paketti

      Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

      Ongelmatilanteet

      Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

      Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaus, mikäli verkkokaupassamme on ollut selkeä virhe hintatiedoissa (esim. tuotteen hinta on merkitty huomattavasti alhaisemmaksi tai korkeammaksi tai jos hinnaksi on merkitty 0 €). Edellä mainituissa tapauksissa olemme viipymättä yhteydessä sinuun ja kerromme virheellisestä hinnasta